Opskrift på ristaffel

Program til intervaltræning – helt uden cardio-maskiner

Intervaltræning er super effektivt når det kommer til fedtforbrænding, men især også til at forbedre konditionen. Jeg hører tit, at det kniber med at finde tiden til at få trænet, og det der med at komme af sted til fitness centeret. Men bare rolig, der er gode råd at hente!

Her kommer mine forslag til, hvordan du kan lave intervaltræning helt uden at bruge cardio-maskiner:

Udendørs løb: 
5-10 min. let løb, som opvarmning. Du kan også gå i et rask tempo. Find en god lang sti eller strækning, hvor du kan spurte alt, hvad du kan i 10-20 sek. Eller hvis der er lygtepæle, så kan du bruge dem som afstand. Hold en pause på 20-30 sek, hvor du enten går eller står stille. Gentag 10-15 gange.

Udendørs bakke/trappe løb:
5-10 min. let løb, som opvarmning. Du kan også gå i et rask tempo. Find en god trappe eller bakke, som du kan løbe op af. Løb så hurtigt op du kan, og gå eller lunt ned. Gentag 10-15 gange.

Sjipning:
Hvis du har et sjippetov, eller investerer i et, så kan du også ret nemt lave god og effektiv intervaltræning derhjemme. Som opvarmning kan du gå en rask tur eller løb i små 7-10 min. Sjip alt hvad du kan i 20 sek. efterfulgt af 20 sek pause. Gentag 10-15 gang.

Håber du kan bruge programmerne til noget og får en god træning 🙂 Husk at intervaltræning ikke behøver tage lang tid. Det er ofte nok med 10-20 min. + opvarmning.

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Opskrift på ristaffel