Om at acceptere mor-rollen

Det her spiser jeg typisk på en dag

Flere af jer, har efterspurgt et indlæg om min kost, og et indblik i, hvad jeg spiser i løbet af en dag. Det er ikke fordi, det er nogen gourmet-menu eller noget fancy, jeg får at spise, da jeg faktisk spiser meget af det samme hver dag. For mig handler det om, at det skal være nemt (ift. Theodor og min tid), sundt og nærende.

Under mit online forløb med Daniel, hvor vi har haft fokus på et lille vægttab, har jeg spist ca. 1700-2.000 kcal/dagen. Det har svinget lidt op og ned i kcal, men det har været meningen. Jeg har for første gang prøvet at tælle kcal og tracke min mad med app’en Myfitness pal, og har skullet ramme ca. 140 gr. protein i mine makros (kulhydrat og fedt har jeg ikke skullet ramme noget præcist, da det kune har været protein, der har haft fokus).

Lige nu spiser jeg ca. 1600-1700 kcal, men bliver sat op til 2.000 kcal, da vi skal have fokus på tung styrketræning og bygge lidt mås!

En typisk dag ser sådan her ud:

Morgenmad: proteinhavregrød eller Cheerios. Jeg laver min havregrød på havregryn, æggehvider, proteinpulver og vand, og topper med lidt peanutbutter eller mandler. Spiser jeg Cheerios dropper jeg mælken og laver en shake af vand og proteinpulver, for ekstra mæthed og protein.

Mellemmåltid: Vandmelon (især her i sommerperioden) eller anden frugt, en bolle med ost eller kylling.

Frokost: 200-300 gr. grønt (kål, spinat, agurk, tomat, peberfrugt), 200 gr. kylling, lidt hytteost og chilisauce, og evt. en halv avocado.

Mellemmåltid: Vandmelon (især her i sommerperioden) eller anden frugt, en bolle med ost eller kylling. Det kan også være gulerødder eller andre grøntsager

Aftensmad: Patrick er til fodbold 2 x ugen, og her spiser jeg en gang salat med kylling, også selvom jeg har fået det til frokost. Når vi begge er hjemme spiser vi fx lasagne, frikadeller med salat, Wok, wraps, pitabrød, tærte osv.

Sen aften: Skyr eller fx lidt Cheerios

Det er meget firkantet sat op. Nogle dage når jeg ikke mellemmåltider, da vi ofte spiser kl.17:30. Jeg forsøger så vidt muligt at spise samtidig med Theodor, og det skal altså bare gå hurtigt, og derfor spiser jeg oftes salat med kylling til frokost. Det gør mig intet at spise det sammen! Har vi rester, så spiser jeg gerne fx lasagne til frokost. Og selvfølgelig spiser jeg også is og slik. Det synes jeg bestemt, der skal være plads til. Der er også dage, hvor jeg fx træner eller løber om morgenen (typisk weekend), og her spiser jeg først morgenmad, når jeg er hjemme igen. Det bliver nogle gange til en bolle med ost fra Shabaz, de er SÅ gode.

Og så skal det lige siges, at jeg drikker kaffe med mælk. Meget kaffe. Jeg starter dagen med en stor kop, og drikker nok 4-5 kopper i løbet af dagen. Vi har koffeinfri kaffe, da jeg gerne vil skære lidt ned på koffeinen.

Jeg håber i kan bruge mit indlæg til inspiration, og kom endelig med spørgsmål, hvis i vil vide noget 🙂

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Om at acceptere mor-rollen