Mine rejsetips til første badeferie med baby

#22 Mandags intervaller

Hvem er klar på bakke-intervaller? Jeg er lige kommet hjem fra en uges ferie på Kos, hvor jeg var ude at løbe bakkeløb 2 gange, og en tur langs vandet med Patrick. Og det var SÅ stejlt og fyldt med bakker og trapper, men jeg elsker den type løb, og det er bare lidt federe når solen skinner (selvom det var utrolig varmt!).

Derfor skal dagens intervaller være op af bakke, så at sige 😉

Opvarmning: 5 min let gang + 5 min let løb

3 x 40 sek spurt efterfulgt af 20 sek pause (med 10% incline)
3 x 40 sek spurt efterfulgt af 20 sek pause (med 5% incline)
3 x 40 sek spurt efterfulgt af 20 sek pause (med 3% incline)

Nedkøling: 5 min let gang

Husk at under din spurt skal den have max gas. Lad være med at ‘gemme’ til de sidste runder. Du skal lige præcis kunne løbe i 40 sek, så det er altså en god spurter. Prøv dig frem, hvis du ikke helt ved, hvor hurtigt du kan løbe. Det er også noget andet, når det går op ad (incline, betyder hævet løbebånd). Hvis du ikke kan løbe på løbebånd, så fin en god stejl bakke, og spurt op af den og gå/lunt ned igen, gentag 9-10 gange 🙂

2 kommentarer

  • Ja, bakkerne i Frb. Have er så gode!! 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Argh… de er så onde.
    Frederiksberg Have i København er genial til bakke intervaller 🙂
    Jeg har heldigvis også en god bakke i nærheden af hvor jeg bor. Sjovt er det ikke, men det er effektivt

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Mine rejsetips til første badeferie med baby