Er du nybagt mor?

Jule-løbe-intervaller! Min gave til dig…

Tænk sig, det er d.24 december i morgen! Jeg synes november og især december er fløjet af sted, men der har nu også været meget at se til med lille Theodor og en helt ny og anderledes hverdag. Men nu hvor det er jul og gave-tid, så synes jeg det er på sin plads med en lille julegave fra mig til dig, der læser med og som godt kan lide at løbe intervaller – og som gerne vil brænde al julemaden af 🙂 Jeg har brygget et super fedt, sjovt og hårdt program sammen. Er du klar på det?

intervalløb2

Billedet er et fra gemmebogen. Men løb og især intervalløb har længe været min store passion! Jeg glæder mig til at få godt gang i løbet igen, og mit mål er at være i god form til sommer, hvor jeg skal løbe Etape Bornholm.

Opvarmning: 5 min. let gang og 5 min. let løb

  • 50 sek arbejde efterfulgt af 10 sek pause* x 2
  • 40 sek arbejde efterfulgt af 20 sek pause x 2
  • 30 sek arbejde efterfulgt af 30 sek pause x 2
  • 20 sek arbejde efterfulgt af 10 sek pause x 8
  • Gentag det hele én gang til!

*Pause betyder, at du skal hoppe af løbebåndet og stå på siderne. Du kan se i videoen, hvordan jeg gør. Her løber jeg med 15 km/t. 

Intervallerne tager 20 min i alt. Som en lille bonus, så udfordrer jeg dig til at løbe intervallerne med stigning 2 eller 3%. Det gør det en tand hårdere, men giv det en chance, og husk at dine arbejdsperioder skal være så hårde, som muligt. Det vil sige, at du skal løbe så hurtigt du kan! Lad være med at gemme kræfter til de sidste runder, giv den fuld gas fra start. Det kan være svært at finde ud af, hvor hurtigt du kan løbe. Men brug de første par runder til at finde ud af det, og tænk på, at hvis du kan føre en samtale eller snakke videre med din veninde, ja så er det ikke hårdt nok 😉 Skriv ned hvor hurtigt du løber, så du ved, hvor meget du skal presse dig selv næste gang, for lige at løbe lidt hurtigere.

Du kan altid supplere intervaltræning med mobilitetstræning før eller bagefter. Jeg har givet mit bud på de bedste øvelser, som har virket godt for mig. Læs her.

 

   

4 kommentarer

  • Hej Frederikke! Så skal du glæde dig, det er altid en fest at komme tilbage i centret synes jeg – og programmet skal nok give dig sved på panden 🙂 Og fedt med TRX’en, den er super god! Godt nytår til dig 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Frederikke Flyvholm

    Jeg glæder mig til at prøve dette program, jeg har ikke haft mulighed for et fitnesscenter her i juleferien, så det er kun blevet til småture i skoven, og så i TRX’en (som jeg fik i julegave, tak for tippet 😀 )
    Rigtig godt nytår til dig og din familie 🙂 Knus

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Hej Nanna! Dejligt du kan bruge mine intervaller, det er fedt at høre 🙂 Og ja, jeg var virkelig også ved at stoppe før tid, men tænkte at den gik ikke, hvis jeg skulle dele programmet uden at have gennemført det selv, haha!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Nanna

    Kære Line.

    Tusind tak for god inspiration som altid! Har lige været af sted på intervalturen (dog udendørs) – og jeg må indrømme at jeg flere gange overvejede om jeg ikke bare skulle gå næste interval! 😂 men jeg kom i gennem!

    Fedt og lækkert intervalpogram 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

:lion: 
:grinning: 
:grin: 
:joy: 
:smiley: 
:smile: 
:sweat_smile: 
more...
 
 

Næste indlæg

Er du nybagt mor?