Morgenmad på under 5 min? Ja, altså ikke havregryn..

Se vores madplan

Herhjemme er vi begyndt at lave en madplan. Det har hverken Patrick eller jeg gjort før, men med en lille baby, så følte jeg, at det var på tide at få lidt struktur på hverdagen og vores madbudget. Under min graviditet havde jeg næsten aldrig lyst til at spise store, varme måltider om aftenen, og endte stort set altid med en bolle med ost. Så det var vist på tide at få nogle ordentlige måltider ind 🙂

Derfor finder vi hver søndag 5 retter vi gerne vil have i den kommende uge. Weekenden planlægger vi ikke, da vi ofte ses med venner eller veninder, eller bestiller noget take away. Så weekenden er lidt mere loose og hvad vi lige føler for.

Jeg har altid lavet mad på gefülen, og bruger næsten aldrig opskrifter. Jeg lader mig inspirere af opskrifter eller billeder, men følger aldrig rigtig noget slavisk. Derfor har jeg ikke nogen opskrift at dele med jer, men kun selve retterne. Pizza og tærte er lavet på færdig-købte bunde fra Netto. Super nemt!

Vi har lavet madplan de sidste 3 uger, og dem vil jeg gerne dele med dig 🙂

Uge 1:
Mandag: fuldkorns pasta m/kødsovs
Tirsdag: wok m/kylling og brune ris
Onsdag: frikadeller, råkost og flødest. kartofler
Torsdag: kylling & salat
Fredag: hjemmelavet pizza med kødsovs

Uge 2:
Mandag: wok m/kylling og edemame bønner, og brune ris
Tirsdag: fuldkorns pasta m/laks
Onsdag: store pita brød m/kylling
Torsdag: frikadeller (vi havde fars til overs fra uge 1)
Fredag: risengrød

Uge 3:
Mandag: hjemmelavet pizza med skine, ananas og peanuts
Tirsdag: chili con carne
Onsdag: lakse tærte
Torsdag: take away (Jensen’s Bøfhus burger)
Fredag: fyldt kalkun

Jeg deler vores madplan hver uge på min Insta-snap. Så der må du gerne følge med og komme med forslag – eller skriv gerne din livret eller den ret du synes er nemmest at lave i en travl hverdag i kommentarfeltet nedenunder. Så kan vi alle inspirere hinanden 🙂

img_6877

Hjemmelavet nachos, kylling og salat. Det skal vi have i næste uge! Nachos’ene er lavet på rug tortillas, som er klippet i trekanter/stykker, og overdrysset med revet cheddar. Det skal kun have ca. 10 min. i ovnen ved 180 grader – men hold øje, det kan brænde på 🙂

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Morgenmad på under 5 min? Ja, altså ikke havregryn..