Et lille pandekage tip!

Første træning 14 dage efter min fødsel

I går var jeg i Repeat og træne. Det var så fedt at bruge kroppen igen, få sved på panden og pulsen lidt op. Selvom det kun er 14 dage siden jeg fødte vores søn Theodor, så følte jeg mig klar til at starte træningen op. Men det skal altså lige siges, at det langt fra var en træning med knald på. Jeg trænede stille og roligt i en times tid med fokus på øvelser for ryggen og aktivering af mine balder.

Anbefalingen lyder på, at du først må starte op efter du har fået ‘go’ hos lægen til dit 8 ugers tjek. Jeg havde en forholdvis smertefri og hurtig fødsel (læs her), jeg bristede ikke og fik kun 1 lille sting. Jeg har ingen smerter fra lænd eller bækken og jeg bløder ikke længere. Jeg trænede helt op til min fødsel, faktisk på selve dagen, hvor vandet gik. Af den grund, valgte jeg at starte min træning op.

img_2714

Theodor sov i sin Sleep Carrier fra Najell. Den er altså guld værd og klart vores bedste investering hvad angår baby-udstyr! Mit træningstøj er som altid fra Reebok. Det finder du her eller her.

Jeg tror på, at man skal lytte til kroppen og mærke efter. Det nytter ikke noget at starte op for hurtigt eller for hårdt, det kan sikkert kun give bagslag. Så du skal selv mærke efter og er du i tvivl, så spørg din læge eller sundhedsplejerske til råds.

Min træning i går blev til:

Opvarmning: 10 min på Airbike

Superset A:
A1) 15 x seated rows
A2) 30 x sideliggende benløft med elastik (30 til hver side)
3 set

Superset B:
B1) 15 x kneeling cable pull down
B2) 12 x tricep pres
B3) 30 x bækkenløft med elastik om lårene
3 set

Superset C:
C1) 12 x pull down cable
C2) 15 x kickbacks cable (15 til hvert ben)
3 set

Superset D:
D1) 15 x squat med elastik om lårene (uden vægt!)
D2) 10 x ‘Vindmølle’ til hver side (firstående med en arm svingene ind under maven og den anden op mod loftet)
3 set

Hvis du selv har født og er startet op med at træne, så skriv gerne en kommentar til, hvad du træner og hvad der virker for dig 🙂

   

2 kommentarer

  • Hej Anne! Mange tak 🙂 Lidt træning er bedre end ingenting, så du gør det godt 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Det er sgu sejt gået.Jeg har selv knap 7 uger tilbage af mine graviditet og forsøger at træne 1-2 gange om ugen suppleret med nogle øvelser herhjemme de dage jeg ikke kommer afsted.
    Håber at kunne komme i gang ret hurtigt efter jeg har født.

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Et lille pandekage tip!