Hvilket pulsur er bedst?

Er du klar på en anderledes intervaltræning?

Eller, for mig har det i hvert fald været anderledes at prøve! Normalt har jeg stort set kun lavet løbeintervaller og som afveksling hoppet over på airdyne eller romaskinen. Men inden for de sidste par uger, har jeg taget udfordringen op (altså med mig selv, fordi jeg altid har set det som røvkedeligt), og lavet intervaltræning på en Stair Master. Jep, den uendelig trappe-maskine. Og føj! Det er hårdt 🙂

img_1425

Under ‘arbejds-intervallerne’, så slipper jeg med hænderne og går uden at holde

Hvis du endnu ikke har prøvet en tur på Stair Masteren, eller hvis du er vant til bare at stå der i samme tempo i 20-30 min, så kommer her 2 forskellige forslag til intervaltræning på trapperne:

Forslag 1
10 min opvarmning (speed 5-7)
Herefter intervaller i 10 min:
5 x 1 min hurtig/1 min langsom. (Jeg kører den op på 10 i speed ved det hurtige arbejde og ned på 5 ved det langsomme)

Forslag 2
10 min opvarmning (speed 5-7)
Herefter intervaller i 20 min:
5 x 1 min hurtig/1 min langsom. (Jeg kører den op på 10 i speed ved det hurtige arbejde og ned på 5 ved det langsomme) +
10 x 30 sek hurtig/30 sek langsom. (Jeg kører den op på 12 i speed ved det hurtige arbejde og ned på 4 ved det langsomme)

Forslag 3
10 min opvarmning (speed 5-7)
Herefter intervaller i 15 min:
10 x 1 min hurtig/30 sek langsom. (de intervaller har jeg endnu ikke prøvet, men tænker 10 i speed ved arbejde/4 i speed ved langsom)

Hvem er klar? 🙂 Husk, du behøver ikke køre samme speed som mig. Min puls fiser i vejret med det samme, her under graviditeten, så det her er hårdt nok for mig. Min puls kommer op på 180-185 når jeg laver de her intervaller, så jeg presser mig selv til grænsen. Men hvis du kan holde et højere eller lavere tempo, så skal du gøre det. Pres dig selv til dine grænser, men husk at det skal være hårdt 😉

img_1419

Under ‘pause-intervallerne’ støtter jeg mig til siderne og tager lange skridt

img_1415

Sådan ser den knappen ud på Stair Masteren i Repeat, hvor du skruer op og ned for tempoet/speed)

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Hvilket pulsur er bedst?