Intervaltræning på romaskinen

Vil du gerne sætte sunde mål for ugen?

Det er mandag, og en ny uge er startet. En ny uge, hvor du selv har mulighed for at vælge, hvad du skal opnå og fokusere på 🙂

monday

Har du før prøvet at sætte nogle mål for din uge? Fx at du skal træne min 3 gange, ikke spise slik, kager eller is hver dag, eller sørge for at spise min 500 gr. grønt om dagen. Og har du flere gange oplevet, at dine mål har været svære at overholde? Så vil jeg gerne give dig 5 gode tips, til at nå dine sunde mål for ugen:

  1. Sæt få, men realistiske mål. For mange mål kan blive for meget og uoverskueligt, og ikke give dig nogle succesoplevelser. Sørg hellere for at ændre dine mål og fokusområder uge for uge, så du overholder dem.
  2. Træn om morgenen inden arbejde. Det giver dig energi og ro til at fokusere på arbejde, skole, familie, indkøb osv resten af dagen. Er det helt umuligt, så pak træningstasken og tag direkte til træning når du har fri.
  3. Start dagen med en god og mættende morgenmad. Spiser du fx æg med grøntsager, så holder du dit blodsukkeret stabilt, og det mindsker trangen til søde sager senere på dagen.
  4. Vær forberedt på, den (farlige) lille sult, og spis fx grøntsager med lidt peanutbutter, humus, 1 håndfuld nødder eller skyr, eller et par dadler og lidt nødder. Det er langt bedre for dit blodsukker end sukker!
  5. Træn det du kan lide og hold pulsen oppe, så din træning kan være kort, hård og effektiv samt overskuelig.
   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Intervaltræning på romaskinen