Er du en hold-type eller træn-alene-type?

Morgenmad inden træning

Jeg hører tit, at mange er i tvivl om de skal spise inden træning eller ej. At det ikke er godt for fedtforbrændingen, og at man kan forbrænde mere ved at træne på tom mave.. Well, næppe. Jeg mener, at du skal tanke op inden du skal træne, for du ville vel aldrig køre i en bil uden brændstof?

Det kan dog være meget individuelt om man kan træne med mad i maven eller ej. Jeg har det selv bedst med at spise en lille smule inden styrketræning, men hvis jeg skal løbe, har jeg det ok med at gøre det på tom mave. Simpelthen fordi jeg ikke kan løbe med mad i maven, fordi jeg føler det hele er på vej op igen.

Jeg vil gerne give et par tips til, hvad du kan spise inden træning, hvis det skal være let, sundt og proteinrigt.

img_9757

img_9767

Ezypro har lavet en Power Blend og Power Porridge, der indeholder masser af protein, kulhydrater og sunde fedtstoffer. Jeg er specielt blevet vild med Power Blend med chokolade-smag. Jeg tager 1 scoop og blander med vand, og spiser inden jeg skal træne. Det har faktisk også fungeret for mig at spise inden en løbetur, da jeg her i min graviditet har haft behov for at spise lidt om morgenen for at dulme kvalme.

img_9773

The Protein Kitchen Power Skyr eller Chia, og kan begge købes i 7-eleven, hvis du ikke selv har skyr stående og skal af sted til træning.

img_6752

5 forskellige bud på morgenmad, som du godt kan spise lidt af inden træning. Fx chiagrød, overnight oats eller en smoothie.

image

Barebell har lavet en ny Milkshake, der smager mega godt. For nogle fungerer det bedst at drikke noget inden træning, og her kan en proteinshake være fint. Væske bliver også hurtigere optaget i kroppen. Jeg blendede en banan med Milkshaken, og det var virkelig lækkert og cremet 🙂

img_9995

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Er du en hold-type eller træn-alene-type?