Cravings, træthed og kvalme...

Min kost de første 3 måneder af graviditeten…

Puha. Så kom den store nyhed ud igår, og jeg er helt overvældet over alle de kommentarer og lykønskninger, vi har fået. Af hjertet tak <3

Noget af det, jeg har været påvirket af de første 3 måneder af min graviditet, er cravings. Og især min kost har forandret sig. I lang tid, næsten de sidste par år, har jeg levet af salat med kylling til både frokost og aften. Og det har aldrig været kedeligt eller surt for mig at spise så tit, langt fra. Men det har jeg simpelthen ikke haft lyst til de sidste måneder. Jeg har stadig spist havregryn, proteinpandevafler eller æg til morgen, men til frokost har spist ristet brød med makrel eller tunsalat eller toast. Til aften har vi lavet forskelligt som lasagne, pizza, wraps med kødsovs og tarteletter. Jeg har virkelig også fået en svaghed for pølsehorn, så dem har vi bagt en del af 🙂

img_9906

Det mest mærkelige er, at vi bla. har Nutella, chokolade-musli og rosiner stående, som jeg spiser lidt af en gang i mellem, når jeg har lyst. Men jeg tømmer det ikke længere med det samme. Det ville jeg have gjort for bare 4 måneder siden. Jeg har tidligere skrevet et blogindlæg om 5 ting jeg ikke kan have stående i mit køkkenskab, og det har jeg intet problem med nu. Jeg føler, jeg har lært at acceptere, at der ikke er noget, der er forbudt, så længe det ikke bliver til overdrevet mængder, men ren nydelse en gang i mellem. Har jeg lyst til en skål chokolade musli til morgenmad, så spiser jeg det. Eller en Nutella mad til eftermiddag, så spiser jeg det. Jeg holder mig stadig aktiv hver dag, både træner og cykler til alt, og så er der selvfølgelig plads til de ting, uden at jeg går amok i det eller får dårlig samvittighed bagefter.

Det har virkelig åbnet øjenene for mig, at have det sådan som jeg har det nu, som gravid, men især også forbi jeg ved siden af læst bogen “Slut med forbudt”. Læs mere her.

Jeg vil opfordre dig til at prøve følgende, hvis du har svært ved at have noget stående i hjemmet: køb det, smag på det hver dag. Efter et par dage eller en uge, har du måske ikke lyst til det mere, og det bliver ikke længere noget du skal gøre dig fortjent til at spise eller som du skal have dårlig samvittighed over. Men det kan ende med at være noget du faktisk kan have stående, og nyde en gang i mellem, uden at få det dårligt bagefter 🙂

   

2 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Cravings, træthed og kvalme...