Billeder fra min ferie!

Hvad er den perfekte (kvinde)krop?

Den ene perfekte kvindekrop findes ikke. Kort sagt. Den perfekte kvindekrop findes nemlig i min optik, i alle afstøbninger og former.

I går havde jeg 9 forskellige kvinder til kropsmåling og vejning, og alle 9 så vidt forskellige ud. Ingen af dem var ens, de havde forskellige højde, drøjde og kropsbygning. Det eneste til fælles var for nogle alderen eller hårfarven 🙂

Efter at have vejet, målt og taget billeder af alle de skønne kvinder, kom jeg netop til at tænke på, hvordan en kvinde kan se ud. Hvor forskellige vi er, hvor forskellige vores former er, vores baggrund, historie og målsætninger.

img_9235

Men det fik mig også til at tænke på, hvor kritiske vi (måske især kvinder!) kan være over vores kroppe. Jeg skal bestemt ikke gøre mig selv hellig i den her sammenhæng. Jeg har slået mig selv oveni hovedet utallige gange og været ked af min krop. Senest på min ferie, hvor min kæreste måtte hanke lidt op i mig. Læs her.

De sociale medier er i den grad med til at sætte fokus på det at se perfekt ud, have muskler, former, store numser, små eller store bryster, smal talje, faste lår, markeret arme og ryg. Osv. Men hvad er det rigtige og perfekte, hvornår har man kroppen, som alle andre har?

Bag mange af de billeder, der bliver delt på de sociale medier, gemmer der sig en personlig historie. Alle de træningstimer der bliver tilbragt i fitness centeret for at opnå de ønskede mål, alle de timer der bliver brugt i køkkenet på at foodpreppe for at spise sundt og efter en kostplan eller kalorier, alle de gange man må takke nej til kage på arbejdet eller fredagsøllen for at holde vægttabet og/eller den sunde livsstil kørende. Det er så individuelt, hvad vi hver især bruger af timer på at træne og hvad vi spiser. Det er desuden også meget forskelligt, hvordan vores kroppe reagerer under et vægttab, ændring af livsstil og vaner, og derfor kan vi simpelthen ikke sammenligne os med hinanden.

I stedet for at sammenligne, så ville jeg sådan ønske, at vi begyndte at se det som en motivation. Hvis din veninde, ven, kollega, mor, far eller søster opnår et mål, fx vægttab eller bliver stærkere eller hurtigere, så lad dig motivere af det. Lad det give dig energi og viljestyrke til selv at opnå dine egne mål.

Og husk nu: En ændring af vaner tager tid. Der vil være udfordringer på vejen, lidt som at falde ned af et trappetrin. Men så er det op på hesten igen, og videre til næste trappetrin.

img_5112

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Billeder fra min ferie!