Jeg har ikke haft min menstruation i over 2 år...

Ingen restriktioner her..

Jeg vil gerne følge op på mit indlæg fra i går omkring min manglende menstruation, og hvad jeg har gjort det sidste stykke tid i håbet på, at den kommer retur af sig selv 🙂

Jeg modtag virkelig meget respons, og flere delte ud af deres egne personlige historier. Det sætter jeg stor pris på. Der er bare lige nogle ting, som jeg gerne vil forklare lidt bedre, så der ingen misforståelser er.

Jeg spiser som jeg vil og som jeg har lyst til. Nogle ting spiser jeg ikke, fordi jeg ikke har lyst, lige så vel, som at jeg ikke drikker alkohol særlig ofte. Det siger mig intet. Ben & Jerry’s is og bland-selv-slik har aldrig rigtig sagt mig noget, men jeg siger da ikke nej til Wauw is eller en gang tørret frugt – det er som slik for mig (læs mere her.)

De sidste 6 uger har jeg været lidt ekstra OBS på at holde mig fra nogle madvarer og fokusere på at få nok af andet, som jeg skrev om i går. Og det er bestemt ikke lig med restriktioner på min kost. Hvis jeg har lyst til chokolade, så spiser jeg det. Hvis jeg har lyst til fx riskiks med peanutbutter, så spiser jeg det.

Jeg går meget op i, at der skal være plads til både-og, og ikke kun enten-eller. Jeg har inden for de sidste uger også været ude og spise running sushi, burger med fritter, fødselsdags boller og chokolade kage, drukket alkohol, spist kæmpe brunch på Avenue og Sult (hvilket inkluderer en masse brød og nutella!), selvom jeg har haft mit forløb hos Louise. Jeg har lært utrolig meget om mig selv de sidste 6 uger, og lært min krop endnu bedre at kende. Jeg føler også, at jeg kan vejlede mine klienter endnu bedre, ved selv at have prøvet en del på egen krop.

At jeg træner 6 x ugen ser jeg ikke som ekstrem træning. Jeg elsker at løbe og styrketræne, og det er mit frirum. Mine daglige træninger er ikke alle sammen lige intensive. Nogle dage kan jeg træne i 1,5 time sammen med min kæreste, hvor vi træner, tager billeder, laver videoer, prøver nye øvelser osv. Og her er pulsen bestemt ikke oppe på max i 1,5 time. Jeg laver en del intervaltræning, men det er maks i 25-30 min eller fx 10 min inden min styrketræning. Mange af mine dage sidder jeg faktisk en del ned, hvis jeg ikke er i Repeat Fitness sammen med mine klienter. Så sidder jeg på min flade, og arbejder foran computeren med bloggen, regnskab, mails, kostplaner, træningsprogrammer, surfer på nettet osv. Andre dage fiser jeg frem og tilbage, og får cyklet en del. Men sådan er mine hverdage.

Jeg tror, på at vi hele tiden lærer noget nyt om os selv når vi arbejder på vores mål og på at have det godt.

Budskabet med mit indlæg fra i går, var at dele ud af mine egne personlige problemer/erfaringer i håbet om at kunne hjælpe andre, der måske er i samme situation, som mig. Jeg takker for alle jeres gode råd og har taget alt til mig. TAK!

img_7073

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Jeg har ikke haft min menstruation i over 2 år...