Sidder du fast i sofaen?

Kan du bruge andres målsætninger til noget?

Både ja og nej. For er andres målsætninger lig med dine egne kompetencer og dit eget niveau?

Jeg bliver super motiveret og inspireret af andre, der opnår flotte resultater med deres træning, livsstilsændringer, vægttab mm. Men jeg minder også mig selv om, at deres målsætninger eller ønsker for, hvad de gerne vil med deres træning ikke nødvendigvis skal være det, jeg skal gå efter.

Jeg tror desværre bare, at rigtige mange (kvinder) lader sig påvirke af “normen” på de sociale medier, der i min optik, langt fra altid er realistisk. Jeg hører ofte, at den eneste måde at komme i form på eller tabe sig er ved at finde en konkurrence og stille op til den – fx bikini fitness. Og misforstå mig ikke, jeg tager hatten af for dem der kan leve så strikt, forme deres krop og nå den form, de har når de rammer scenen. Men det er ikke i min optik vejen frem til et vægttab, en sundere livsstil med mere træning og fokus på sund mad. Du kan sagtens komme langt – med dine egne målsætninger!

Hvad vil du gerne med din krop, din sundhed og dit velvære? Hvor vil du gerne se dig selv om 3 måneder? Hvordan vil du gerne have det og føle inden i? Hvilket forbillede vil du gerne være for dine børn, din familie og dine venner og veninder? Hvad gør dig glad? Hvad kan du lide at træne? Hvad virker for dig, når du skal spise sundt og fornuftigt? Hvad giver dig energi? Hvordan kommer du af sted til træning? Hvordan sørger du for ikke at falde i sukkerfælden flere gange i ugen?

160728_184710_KJE_3835

Jeg træner fordi jeg elsker det, og jeg spiser forholdsvis sundt, fordi jeg gerne vil give mine krop de bedste omstændigheder og muligheder for at fungere optimalt. Min målsætning i øjeblikket er fokuseret på min kost, da jeg arbejder på nogle personlige problemer vedr. min hormonbalance. Det vil jeg skrive mere om på et senere tidspunkt. Jeg har ikke noget jeg træner op til, men min sommer var også fyldt med løb (billedet er fra Etape Bornholm) og træningsferier, så det er rart ikke at have noget decideret lige nu at gå efter – men jeg er lidt på jagt efter noget nyt, så mon ikke der snart kommer et eller andet der kræver mit fokus 😉

Min målsætning for min krop, min sundhed og mit velvære: at jeg træner det jeg kan lide, jeg spiser sundt med plads til både-og, jeg omgiver mig de mennesker der betyder aller mest for mig, jeg har et arbejde jeg elsker og at jeg har det godt med mig selv – for den jeg er!

Noget andet som motiverer mig under træning er mit pulsur fra Garmin. Jeg er vild med at følge min puls og hvor mange kalorier jeg får forbrændt, og selvfølgelig hvor mange skridt jeg dagligt får gået. Under Etape Bornholm kunne jeg hele tiden følge min pace, og det var bestemt én af grundene til, at jeg løb så meget bedre end sidste år. Fordi jeg hele tiden kunne holde øje og presse mig selv på den måde 🙂

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Sidder du fast i sofaen?