5 personligheder der inspirerer mig...

Dagens tip…

image

… Spis en proteinrig morgenmad! Den bedste start på dagen er et solidt morgenmåltid, der giver dig energi og brændstof til at få kroppen i gang 🙂

For mange kan det være fristende at springe morgenmåltidet over for at spare på kalorierne, men det kan være en dårlig ide. Nogle undersøgelser har nemlig vist, at personer, som springer morgenmaden over har en større tendens til at blive overvægtig. Hvorfor? Teorien går på, at de personer i stedet for morgenmad, spiser mere til frokost eller spiser en masse ekstra mellemmåltider i løbet af dagen. Og så har man ikke sparet på kalorierne nogle steder.

For mig fungerer det allerbedst med en proteinrig morgenmad, fx med æg & grønt eller proteingrød, da det giver mig god energi og sikrer en optimal mæthed til frokost. Du kan se opskrifter på morgenmad lige her.

Træner jeg om morgenen, så spiser jeg min morgenmad bagefter. Jeg starter altid min dag med et stort glas vand og en kop kaffe, og spiser ofte min morgenmad på arbejde, da jeg møder meget tidligt. Skal jeg løbe, kan jeg godt gøre det på tom mave, men skal jeg styrketræne har min krop brug for lidt energi, fx en halv proteinbar, lidt proteingrød, hytteost eller 1 æg. Det er super individuelt, hvad der fungerer bedst for en selv, så mit bedste tip ift. morgenmad og træning, er at prøve sig frem. Nogle kan træne på tom mave, andre kan ikke og modsat kan nogle godt træne med lidt mad i maven om morgenen, andre ikke 🙂

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

5 personligheder der inspirerer mig...