5 tips til at tage sundere valg i din sommerferie!

Booty Booty Booty!

Så er der lækker inspiration til en gang Booty træning 🙂 Jeg elsker at træne ben! Det er altid mega hårdt, så længe man holder pulsen oppe med fx superset. Derfor får du her 4 lækre superset, der rammer balder, forlår og baglår. Husk 8-10 min opvarmning på fx løbebånd, romaskine eller crosstrainer:

  1. a) 3 x 10 Stiff legged deadlift i superset med b) 3 x 10 Goodmornings
  2. a) 3 x 20 (10 til hvert ben) Walking lunges i superset med b) 3 x 15 Leg curl (TRX, 6-direction Sliders eller i maskine)
  3. a) 3 x 10 Hip thrusters i superset med b) 3 x 10 One-leg Hip thrusters (uden vægt, 10 til hvert ben, hvor det ene ben holdes strakt frem og modsatte fod er i jorden)
  4. a) 3 x 10 Squat i superset med b) 3 x 15 Barbell jump squat (barbell = vægtstang, alternativ kan du lave box jump)

Sørg for at løfte tungt nok. Dvs, at de sidste 2 reps (gentagelser) skal du lige kunne løfte med GOD teknik. Sørg altid for at holde ryggen ret, spænd op i din core og øvre ryg, og hold vægten på dine hæle.  Er du i tvivl om udførelsen af nogle af øvelserne, så søg evt på Google eller youtube, eller skriv en kommentar, så kan jeg altid prøve at forklare nærmere 🙂

image
Billedet: squat fra sidste år på Marbella Fitnesscamp.

katrineh

Billedet: Stiff legged deadlift (stivbenet dødløft) af min tidligere klient Kathrine.


leg curl sliders

Billedet: Leg curl med 6-direction Sliders fra min ferie i vinters.

Goodmornings squat

Billedet: øverste 2 viser jeg Goodmornings, de nederste 2 viser jeg squat.

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

5 tips til at tage sundere valg i din sommerferie!