5 madvarer jeg ikke kan have stående i mine køkkenskabe...

Sund fastfood!

TPK

Jeg prøver så vidt muligt at foodpreppe til mine måltider, og have morgenmad og frokost med mig, når jeg tager på arbejde. Mange af mine dage er jeg væk fra kl.06:30-19:30, så der skal planlægges lidt en gang i mellem. Nogle dage ender det dog med, at jeg kun får lavet morgenmad og må finde et sted at købe min frokost.

Jeg har fundet mine favorit steder, og kan godt lide at variere lidt i mellem dem. Jeg elsker salater fra Wedofood, det er simpelthen de bedste! Smag, Fredco’s Deli, Sund sult og Hafnia er også nogle af de gode steder i København.

Hvis jeg ikke lige har lyst til noget fra nogle af de ovennævnte steder, så nupper jeg gerne en Cofocco salat fra 7-eleven (Sporting Health Club ligger lige ovenover), hvor den bedste er den med rødbede, humus, kylling og quinoa.

MEN, nu har jeg simpelthen fundet mig en ny favorit, og det er fra Magasin – nede i deres kælder i Mad&Vin har de salater fra The Protein Kitchen. Jeg prøvede i går deres ‘The Chicken & the Roots’ med et lille proteinbrød til. MUMS! Salaten indeholder kun 72 kcal/100 gr, og det mættede rigtig godt med brødet til (jeg skulle holde mig mæt fra frokost til aftensmad, og det kunne jeg!) 🙂

Selvom der findes mange gode og sunde fastfood løsninger, så er der en del fælder, og måltidet kan hurtigt blive for stort og med for mange kalorier. Derfor lige lidt tips!

Tip til de kalorierige fælder i sund fastfood:
1. Undgå dressinger, pesto, olier, nødder, kerner og oste (vælg fx blot en af delene, som din ‘fedtkilde’)
2. Undgå for meget topping i form af tørret frugt
3. Skift fx pasta ud med mere grønt eller quinoa, fuldkorns bulgur eller brune ris
4. Vælg hellere alm. rugbrød eller fuldkornsboller i stedet for ‘paleobrød’, det er ofte ret kalorietungt pga alle kernerne.

   

1 kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

5 madvarer jeg ikke kan have stående i mine køkkenskabe...