Ren luksus weekend!

5 madvarer jeg ikke kan have stående i mine køkkenskabe…

image

Jeg tror vi alle sammen har en svaghed for et eller andet, vi godt ved, vi ikke burde spise for meget af. Jeg har i hvert fald! Der er bare nogle ting, jeg ikke er særlig god til at have liggende, fordi det frister mig alt for meget, og nogle gange er det (også for mig!) skide svært at styre og ikke bare gå amok og spise løs…  De her 5 madvarer har jeg derfor ofte IKKE i mine skabe:

  1. Tørret frugt (rosiner, dadler, figner)
  2. Musli (Isis, Urtekram og Finax)
  3. Ost (alle slags oste!)
  4. Proteinella (Nutella fra Bodylab)
  5. Peanutbutter (Crunchy er min favorit!)

Jeg kan snildt spise en hel pose rosiner, gerne jumborosiner eller en pakke dadler. En pakke musli tømmer jeg også alt for hurtigt! Jeg elsker ost, og er ikke god til at have det liggende i køleskabet, det snacker jeg for hurtigt af. Selvom jeg gang på gang overbeviser mig selv om, at jeg saaagtens kan have et glas Proteinella eller peanutbutter stående til at toppe min proteinhavregrød eller proteinpandekager med, ja så ender de glas altid med at være tomme ALT for hurtigt 😉

Slik, chips, is, kager og kiks har aldrig været et problem for mig, men overstående kan måske for nogle lyde som sunde ting, men i større mængder (læs: når man spiser en hel pose rosiner eller en hel ost på en gang) ja så ryger der altså en del kalorier indenbords! Egentlig gad jeg godt være bedre til at have det stående og lære at styre det. Jeg har bare ikke lige fundet ud af, hvordan…

Andre der ved, hvad de bare absolut ikke skal have liggende, fordi det frister for meget? 🙂

   

6 kommentarer

  • Emily

    Har det på helt samme måde med tørret frugt! Kan slet ikke stoppe når jeg først er startet.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jeg har det helt på samme måde!
    Dog begyndte jeg at savne peanut butter for meget, så har arbejdet på at kunne have det herhjemme, for at kunne toppe skyren af med lidt nøddesmør 😀 Indtil videre går det fint – den er her stadig, men lad os nu se 😛

    Mvh Maia/www.fitskinnyandhealthy.wordpress.com

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Kams

    Hopper med på peanutbutteren og tørret frugt 🙂 Og så proteinbarer og generelt slik og is…

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sally

    Ja! Peanutbutter og nutella!!!
    Kan heller ikke have nogle som helst nødder liggende, heller ikke hvis de er uden salt.. Den der “håndfuld” bliver hele posen.
    Samme gælder chokolade, også mørk… Men udfordrer mig selv i øjeblikket. Har valgt at give slip og føle min lyst, så har købt is og mørk chokolade.. Har haft det i skabet en hel uge!! Har kun taget to stk mørk chokolade.. Havde ikke lyst til mere. Tror det har meget at gøre med at man skal mærke efter. Jeg ved hvordan jeg har det når jeg spiser et glas peanutbutter eller tømmer noget andet. Så i stedet så når jeg får cravings, spiser jeg en god portion skyr og topper den med lækre ting og koncentrerer mig! Nyder det! Og så er begrænsninger som “cheatdays” ikke noget der er godt i min verden, ender altid med overspisning… Så det andet virker for mig i øjeblikket. Kan faktisk se flere resultater end nogensinde, føler jeg nyder min træning og ikke konstant tænker på mad. Men sørger for altid at have sunde varer i køleskabet, så jeg ikke behøver at spise mig “mæt” i peanutbutter eller alt det andet😊

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Trine M K

    Oh yess.. Hvor er det velkendt. Kan slet heller ikke have rosiner, müsli og peanutbutter!!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Marie Louise

    Jeg har det på helt samme måde!
    Jeg kan ikke have f.eks. proteinbarer liggende, fordi de bliver et mellemmåltid alt for ofte, eller et måltid i sig selv. Det er som slik for mig!
    Det samme med proteinella, rosiner mm. Jeg undskylder overfor mig selv, at det er ‘ok’ at spise, men det ender blot med at være ekstra kalorier på daglig base.

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Ren luksus weekend!