Hvordan finder jeg motivationen?

Mine 5 bedste tip til at opnå et sundt vægttab…

Jeg bliver ofte spurgt, hvordan jeg opnåede mine resultater og mit vægttab på 6,3 kg på mit seneste 10 ugers kostforløb (læs her), og det nemmeste vil være at svare: du skal bare være i kalorieunderskud hver dag; altså forbrænde flere kalorier end du indtager. Men det er tit ikke bare lige sådan at gøre, heller ikke når der på de sociale medier florerer mange (mindre gode) bud på, hvordan man kan sammensætte sin kost på fx 1500 kalorier dagligt, og så tabe sig.

Der findes mange gode apps til at indtaste sine måltider, men det kan være ret misvisende i og med man ikke bare skal ramme på 1500 kalorier dagligt på salatblade og kylling eller en pizza, men på en god og sund fordeling af proteiner, fedt og kulhydrater. Jeg vil dog kun anbefale at bruge apps, som fx Lifesum til at taste sin mad ind i starten, for at få en helt reel ide om, hvor meget mad, du egentlig indtager hver dag. Men ellers, så er det om at bruge sin sunde fornuftigt, og til det vil jeg gerne komme med mine 5 bedste tips:

  1. Spis 3 hovedmåltider dagligt (morgen, middag, aften) + 1-2 mellemmåltider. Undgå kalorie-rige mellemmåltider/snacking, så som nødder (max 30 gr./dagen) og tørret frugt, men spis i stedet for fx grøntsager, knækbrød med magert pålæg, æg, skyr eller hytteost. Men mærk efter om du er sulten eller om det blot er en vane (fx hvis du keder dig).
  2. Drik 2-3 L vand om dagen, og sluk tørsten i vand. Husk at der er en del sukker i sodavand, juice, smoothies, cafe/chai latte m.m.
  3. Få 60 min. daglig motion hver dag. Fx cykelturen til-fra skole/arbejde, gåtur med hunden, en tur på legepladsen med ungerne osv.
  4. Få pulsen op med træning min. 3 x ugen, og træn det du synes er fedt! En blanding af både intervaltræning (cardio) og styrketræning, er klart min anbefaling.
  5. Få 7-8 timers søvn hver nat, så du undgår stress, træthed og giver kroppen tid til at slappe af og restituere.

Jeg har også givet 16 gode kostråd, som du finder herog 10 tips til FOODPREP, som du finder her.

Du kan også læse, hvordan jeg holder motivationen oppe, lige her 🙂

Jeg håber det kan give dig inspiration og mod på at få en sundere og mere aktiv hverdag. Hvis du har brug for mere hjælp, så har jeg både online forløb og personlige forløb. Læs mere her eller send mig en mail på lineslivsstil@gmail.com 🙂

mig fra siden

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Hvordan finder jeg motivationen?