Hvornår har du sidst rost din veninde?

Lækker, sund frokost, der er hurtig at bikse sammen!

frokost

Jeg er fan af hurtige, sunde løsninger når sulten melder sig og det er tid til frokost eller aftensmad. Jeg spiser også tit det samme, men pifter det forskelligt op. Når det skal gå lidt stærkt er det vigtigt for mig, at jeg er forberedt og har det meste klart i køleskabet.

I dag blev min frokost en kyllingesalat med: kylling, grønkål, tomat, rød peberfrugt og avocado, toppet med hytteost og acaipulver.

Jeg laver altid en masse kyllingefileter klar til ugen, gerne en stor pakke med 1.000-1.600 gr., som jeg kommer i et ildfast fad og giver ca 30 min i ovnen ved 200 grader. Så har jeg til mine måltider i et par dage. I dag skar jeg det blot i tern, men jeg bruger også kyllingen i kålwraps, i wokretter eller svitset kort på panden med lidt soya og sammen med andet grønt. Her kan en pose frosne grøntsager sagtens bruges.

For ikke altid at gøre salaten ‘kedelig’ topper jeg gerne med enten hytteost, lidt chilisauce eller dip lavet på skyr blandet med krydderier og/eller tomat pure. I dag dryssede jeg desuden lidt acaipulver over. Dobbelt op på sundhed, haha 😉

Du kan læse mere om acai her. Fik du ikke læst mine 10 tips til foodprep, så klik her 🙂

Et andet godt tip: når du laver dit måltid klar, om det er til frokost eller aftensmad, så lav dobbelt op – så har du til endnu et måltid, win-win! Her har jeg lavet en salat med kyllingetern, der har været en tur på panden i lidt kokosolie med salt, chili og gurkemeje, og toppet salaten med lidt hakkede mandler. Den ene portion var min aftensmad, den anden min frokost til dagen efter 🙂

dobbelt op

   

2 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Hvornår har du sidst rost din veninde?