Glutenfri pizza med gedeost og parmaskinke!

Mere styrketræning – mere mad…

Hold nu op, hvor har jeg glædet mig til at modtage den mail, der tikkede ind i dag, og til at dele lidt af det med jer 🙂 Jeg skal nemlig starte på nyt kost- og træningsforløb med min sejeste coach Philip aka Rebelsport, som jeg har trænet hos siden starten af december sidste år. Og der kommer HELT nye boller på suppen, for nu at bruge det herlige udtryk! Vi kører på med træning sammen 2 x ugen, og et 5 dages styrketræningsprogram samt kostplan.

Som mange af jer nok har læst, så afsluttede jeg for 3 uger siden mit forløb med Sara aka. Healthy Skinny Bitch, (læs her og her) – hvor jeg på 10 uger tabte mig 6,3 kg og 43 cm. Min fedt% faldt fra 24,3% til 17,9% målt på en Tanita vægt, og 17% målt med en Harpenden fedttang.

Jeg har i lang tid bare trænet det jeg har haft lyst til af øvelser, helt uden at følge et program. Jeg har haft fokus på 3 x styrketræning/fullbody og 3 x løb om ugen, men nu kommer det til at være en del anderledes og med en anden form for struktur. Og jeg glæder mig!

Samtidig med, at der bliver skruet gevaldig op for styrketræningen, så skal jeg også skrue op for mængden af mad. Derfor kommer jeg til at spise lidt mere end jeg har gjort de sidste par måneder, og det bliver spændende at se, hvordan min krop kommer til at reagere på det. Det bliver stadig helt almindelig, sund mad med fokus på gode proteiner, sundt fedt og kulhydrater.

Hvad er så mit mål? Det er at blive stærkere, hurtigere og mere powerfull. Jeg vil gerne en smule længere ned i fedt%, men ikke gå på kompromis med min energi og performance. Så forhåbentlig vil træningen og kosten give mig mere muskelmasse, gøre mig fit og stærk 🙂 Jeg tog en måling d.8/4 på en Tanita vægt, og den viste 65,2 kg, 18,8% fedt, 50,3 kg muskler og 60,1% væske (jeg har ligget ret stabilt i det leje siden d.28/3).

Jeg er topmotiveret og glæder mig til at gå i krig med min første træning i morgen, og til at holde en ny og lidt anderledes kostplan! For mit vedkommende har jeg fundet ud af, at jeg selv er langt mere motiveret til at gå efter mit mål og nå det, med en hjælpende hånd. Som jeg har skrevet før, så har jeg også brug for hjælpen, selvom jeg er personlig træner. Det at have en anden at støtte sig til, som hjælper, guider og motiverer én, det har bare en kæmpe stor betydning. Samtidig vil dette forløb give mig tonsvis af erfaring, som det tidligere forløb i den grad gav mig, som jeg kan bruge i mit arbejde og på den måde jeg hjælper mine piger/klienter.

Jeg skal nok komme med en update om et par uge, stay tuned 😉

reebok

Billedet er fra dagens crossfit event med Reebok i Butchers Lab 🙂

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Glutenfri pizza med gedeost og parmaskinke!