Vind de nye Reebok Workout TR...

Sådan bliver du mæt og fyldt med energi fra morgenstunden!

Jeg tror de af jer, som har fulgt med et stykke tid og især på Instagram, ved hvor stor fan jeg er af at spise æg & grønt om morgenen 🙂 Det giver mig den bedste mæthed og energi helt indtil frokost.

Før i tiden spiste jeg altid en kæmpe skål havregryn med mælk og rosiner, så ændrede jeg det til kød & grønt under mit Paleo-trip (læs mere her.) De seneste år har jeg så været vild med protein-grød lavet på havregryn, vand, æggehvider og proteinpulver toppet med bær, mandler eller kakaonibs. Men nu er det altså æg & grønt, som er en sikker vinder hos mig – ud fra mit eget sundhed- og mætheds perspektiv 🙂 Hvorfor? Fordi jeg fra æg får protein og sundt fedt og fra grøntsagerne får jeg kostfibre og vitaminer. Det giver i min optik en langt bedre mæthed og god energi fremfor en skål havregryn med mælk, og også færre kalorier.

Som basis bruger jeg 1 æg + 2-3 æggehvider eller 2 æg, og så blander jeg med det grønt jeg nu har. Det kan være frossen spinat som jeg tør op og presser vandet fra, eller rosenkål, grønkål, hvidkål, rødbede, gulerod, peberfrugt osv. Jeg hælder massen på en tynd pande, et pandekage-jern, og så vender jeg det når massen slipper. Hvis jeg har lidt revet ost eller hytteost, så kan jeg godt lide at putte en smule af det i eller ovenpå, når jeg fx har lavet en omelet.

Jeg vil meget gerne høre, hvad der er jeres bedste morgenmåltid? 🙂

image

Omelet med grønkål og lidt revet ost

image

Omelet med rosenkål

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Vind de nye Reebok Workout TR...