Træning der giver resultater // Part I

Træning der giver resultater // Part II

Som opfølgning på Træning der giver resultater // Part I, kommer her mine 5 bud på, hvad der kan give dig resultater:

  1. Kan du lide at løbe, så løb! Skru op for tempoet og lav intervaltræning, det vil booste dit løb og gavne din kondition. Sørg for at give den fuld power i dine arbejdsperioder, fx 30 sek arbejde efterfulgt af 30 sek pause. Intervaltræning er nok at lave i 15-20 min plus 8-10 min opvarmning og evt. 5 min nedkøling.
  2. Kan du lide at løfte og træne tungt, så dyrk styrketræning, funktioneltræning, varier dine øvelser, set og gentagelser og hold pulsen oppe med fx superset eller cirkeltræning.
  3. Kan du lide at gå på hold, fx HIIT, Puls/Styrke, TRX, så klø på og føl dig motiveret af holdtræningen!
  4. Træn min 3 x ugen for at opnå de bedste resultater, men lad vær med at sætte dine ambitioner og mål for højt. Sænk dine ambitioner og hæv dit bundniveau (der hvor du falder i med et brag, fordi du satte alt for høje mål og ambitioner for din træning og kost!). Træn det du har tid til, det du kan overskue og det som gør dig glad.
  5. Drop kure og spis med din sunde fornuft. Husk at der skal være plads til både-og. Hvis du en fredag aften har lyst til lidt chokolade eller et stykke kage, så spis det og nyd det! Hvis alle ugens andre dage er fyldt med sund og nærende mad, så er der plads til det. Hvis du spiser efter en kur, som du er ved at gå ud af dit gode skind over, så vil det ikke være det, der giver dig de bedste resultater.

Kort sagt: Træn det du har tid til og det som gør dig glad, øg din intesitet. Spis sundt og varieret, men lad være med at forbyde dig selv noget!

Hvis du kan se dig selv træne og spise som du gør lige nu og 2-3 måneder frem, så er du på rette vej. Hvis ikke, så skal du ændre dit fokus og finde frem til, hvad der virker for dig!

image

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Træning der giver resultater // Part I